Laman

Sabtu, 09 Maret 2013

Kata Mutiara Cinta - Bag 2

Putus cinta bukan berarti akhir dari hidup kita. Kenapa harus menyiksa diri kita memikirkan si dia yang tidak tahu arti setia? Kenapa menyakitkan hati dengan mengingat segala kenangan bersamanya sebelum ini? Kenapa perlu tanamkan dalam diri, tidak boleh hidup tanpa cintanya? Fikirkan, sebelum dirinya hadir di dalam hidup kita, tidakkah kita dapat hidup dengan bahagia?

Cinta akan hidup bersama dengan waktu, apabila waktu itu mati, maka matilah cinta itu.

Nikahi orang yang lebih mencintai diri kita daripada kita mencintai diri orang lain. Itu lebih baik daripada menikahi orang yang kita cintai tapi tidak mencintai diri kita karena lebih mudah mengubah pendirian kita sendiri daripada mengubah pendirian orang lain.

Sungguh menyakitkan mencintai seseorang yang tidak mencintaimu, tetapi akan lebih menyakitkan mencintai seseorang dan kamu tidak pernah memiliki keberanian untuk menyatakan cintamu kepadanya.

Cinta bukan mengajarkan kita menjadi lemah, tetapi membangkitkan kekuatan. Cinta bukan mengajar kita menghinakan diri, tetapi menghembuskan kegagahan. Cinta bukan melemahkan semangat, tetapi membangkitkan semangat

Tidak ada komentar:

Posting Komentar